Woensdag 13 november

13 november 2019 - Kathmandu, Nepal

Onze laatste dag alweer in Nepal. Wekkertje doet zijn werk om 05.00 uur. Ontbijt om 06.00 uur en vertrek om 06.30 uur. Eureka, iedereen is op tijd. De verwachting is dat we rond 14.00 uur in Kathmandu zullen zijn. Onze chauffeur heeft waarschijnlijk Formule 1 gekeken, want IT is metal to the pedal. Ondanks bericht dat we enkel zouden stoppen om te plassen moeten er bij diverse kraampjes toch noodrantsoen worden aangeschaft. Niet echt ons ding, maar we bereiken gelukkig rond 12.30 uur Kathmandu. We hebben gelezen dat in Nederland de maximale snelheid overdag naar 100 km per uur gaat. Ik ga me aansluiten bij de actiegroep. 100 km per uur in derde versnelling om extra CO2 uit te stoten. Ons land is helemaal gek geworden. De kamer van Danielle en Joey is nog niet klaar, dus die droppen hun koffers tijdelijk bij ons. We besluiten vanmiddag lekker te relaxen bij het zwembad, en om 17.15 uur Kathmandu in te gaan om te shoppen. Om 19.00 uur staat gezamenlijk afscheidsdiner gepland in restaurant New Orleans. We zitten ruim op tijd in het restaurant maar moeten tot 19.35 wachten voor de rest arriveert. We zijn inmiddels beetje over de honger heen. Wat dat betreft kunnen we bijna niet wachten om weer thuis te zijn, tijd is tijd, afspraak is afspraak, en we houden rekening met elkaar. Diner smaakt goed, we rekenen af en nemen afscheid van Maud en lopen richting hotel, waarbij we onderweg nog wat naweeën zien van bezoek van president van Bangladesh.  We hebben Gent van een bijzonder land, met afwisselend landschap en fantastische mensen. Voor ons was het bijzonder fijn en gelukkig dat Danielle en Joey er bij waren. Morgen staat terug reis naar Nederland op de rol en volgende bestemming ligt al min of meer vast.

Al met al is Nepal voor ons bijzonder  geweest en heeft gebracht wat we er van verwacht hadden. Door omstandigheden is dit wel onze meest rommelige rondreis geweest tot nu toe. Tempo lag in verhouding met vorige reizen stuk lager. Waarschijnlijk zijn wij door vorige reizen waar iedereen in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk wilde zien wat verwend. Overigens werd tijdens vorige reizen door reisleiding steeds gezegd: half uur pauze en dan gaan we rijden. Punt. Dit leverde in China 3, en in Peru 7 extra excursies op.

1. Patrick en Heleen:
    13 november 2019
    Ben benieuwd wat jullie volgende bestemming is dan? Het was erg leuk om op deze manier een beetje mee te reizen! Dank! En tot gauw! Groeten Patrick en Heleen
  2. Hans Brand:
    13 november 2019
    Zo te lezen: een genoten reis met bergen en dalen en veel polderen! Goed dat ik mocht meereizen; vele van mijn goede en dierbare herinneringen aan dit lieve meedogenloze land zijn door jullie opgefrist en afgestoft. Dank hiervoor. Chung komt 11 december weer terug ... goed om dan weer eens een expeditie naar ribbetjesland te gaan ondernemen, ofzo ..... Veilige vlucht en welkom thuis in ons eeuwige polderlandschap met haar altijd heerlijk aanwezige horizon. Liefs van ons voor jullie!
  3. De 70+:
    13 november 2019
    Weer een ervaring rijker en dat nemen ze jullie niet meer af Goede vlucht en wel thuis doe maar laagjes over elkaar aan want hier wordt het knap fris !!!!
  4. Petra:
    13 november 2019
    Goeie reis naar huis..zal de verhalen bedt Bertje missen maar er zijn vast genoeg foto’s ...
  5. Hans Weeda:
    14 november 2019
    Bedankt voor de reacties lieve mensen. We hebben een mooie reis door een bijzonder land achter de rug. We gaan bij thuiskomst zo snel mogelijk aan fotoalbum beginnen. Wordt weer een hele klus.