Dinsdag 12 november

12 november 2019 - Sauraha, Nepal

Voor mij een korte nacht. Blaffende hond in de buurt. Kreng stopte pas rond twaalf uur met blaffen. Wekker loopt af om 05.15 uur. Ontbijt om 06.00 uur. De bus in om 06.30 uur, want we gaan met ome Arie op safari. We zijn gewaarschuwd dat we waarschijnlijk alleen vogels te zien krijgen, dus alles wat we meer zien is mee genomen. We zien verschillende vogelsoorten, wat apen, een leguaan en wat krokodillen. Lange zit van vieren een half uur. Dan hadden we ook nog de pech in de tweede jeep te zitten. Vogels en andere beesten bleken onmiddellijk te vertrekken zodra eerste jeep vertrok. Dus eigenlijk beetje slaapverwekkend, maar wij zijn natuurlijk verwend in Kruger Park en Zluwe Zluwe Park. Terug in hotel eerst lunchen, en even relaxen aan het zwembad. Om 15.00 uur vertrekken we voor een boottochtje, waar we krokodillen en hopelijk neushoorns te zien krijgen. Het blijft uiteindelijk bij wat krokodillen. Waarschijnlijk zijn de neushoorns afgeschrikt door lawaai op de rivier. Wat wel speciaal was is het feit dat de krokodillen vlak langs de kano zwommen. Handen binnenboord dus. Tocht duurt maximaal een half uurtje, dus binnen een uur home and away. Terug bij hotel besluiten Marion en ik nog een wandeling in de buurt van het hotel te maken om toch nog een foto te scoren van een olifant die nog gebruikt wordt voor het werk op het land. Al snel zien we twee mooie exemplaren staan, een grote en een kleine. Terwijl ik een foto maak worden we al snel gevraagd om een bezoekje aan de boerderij te brengen en foto's van de olifanten te maken. De kleine heet Elise, en deze kunnen we rustig aaien. De grote is 45 jaar en is gevaarlijk, dus wegblijven. Ik ga snel terug naar het hotel om Danielle te halen, het is tenslotte haar lievelingsdier. We schieten wat leuke plaatjes, Danielle gaat terug naar het hotel en wij hobbelen nog wat rond. We douchen en om 19.00 uur schuiven we aan voor het eten. Al met al toch twee mooie dagen in en rond Chitwan National Park.

DSCN4709DSCN4683DSCN4730DSCN4474DSCN4658DSCN4498DSCN4382DSCN4385DSCN4388DSCN4422DSCN4412

1. De 70+:
    12 november 2019
    leuk om jullie soort genoten ook te zien en prachtige vogeltjes ha ha
  2. PatjeB:
    12 november 2019
    Prachtfoto van die olifanten. Wauw!